Na het schriftelijk verzoek aan Mercedes-Benz Nederland aan de afdeling homologatie om te beoordelen of onze Steyr-Puch conform de technische specificaties van de Mercedes G-klasse gekeurd mag worden, waarbij je als bijlage kopieen van je kentekenbewijs moet voegen, krijg je namens Mercedes-Benz een keurig antwoord per brief retour.
Let wel, specifiek aangeven om een originele handmatig ondertekende brief met directe verwijzing naar het betreffende chassisnummer want anders accepteert de RDW het niet. Zie de brief van MB.
Vanaf het verzoek bij Mercedes tot het ontvangen van de brief duurt het een week of 3. Het duurt slechts 3 werkdagen daarna dat er een factuur van Mercedes Benz ad. E 71,40 in de brievenbus ligt..
Maar goed, neus vooruit en dus weer terug naar de RDW, immers zo was het mij uitgelegd, eerst het document en dan weer keuren.
Bij de RDW nummertje trekken, wachten in de wachtkamer, documenten bij de balie afgeven, weer wachten tot de keurmeester je roept dus na 35 minuten geef je die kerel de hand en zegt ie: Wat komt u hier doen?? Dat hoeft niet via een keuring, maar is een administratieve handeling en dat doen ze in Veendam. Om niet die kerel aan te vallen even tot 10 tellen, neem me niet kwalijk maar ik verzin het ook niet zelf om hier te gaan zitten wachten...
Terug naar huis en dus eerst een fax opgesteld met nogmaals de vraag: "Hoe verder te handelen om de trekgegevens op het kenteken vermeld te krijgen?". Daarbij ter compleetheid weer een kopie van deel 1A en de brief van Mercedes Benz bijgevoegd.
Fax sturen naar RDW Veendam, afdeling VRD, 0598-699504.
Dan gaat er 14 dagen overheen en ligt er warempel een brief van RDW in de bus met het verzoek het originele kenteken deel 1A naar ze op te sturen.
Dat dus maar aangetekend gedaan, weer de brief van Mercedes erbij en een kopie van de brief van de RDW zelf want ik zie de bui al hangen, dossier kwijt, die persoon werkt hier niet meer of is met vakantie enz enz.
Vervolgens horen we weer 2 weken niets en rijdt je dus rond zonder kenteken op zak te hebben. Voor het geval ik onderweg iets zou moeten tonen heb ik de lopende correspondentie maar bij me gedragen.
Maar gisteren ligt dan toch een splinternieuw deel 1A op de keukentafel.....
750kg ongeremd en 3000kg geremd!!!!
Of er van de RDW nog een rekening komt weet ik niet, ik blijf er een bureaucratisch onderbuik gevoel aan over houden.
Met een hoop moeilijk gedoe van keurmeesters die elkaar tegenspreken, schriftelijke verzoeken, daardoor extra facturen uiteindelijk zelfs zonder visuele/technische 'life'controle op hetzelfde resultaat uitkomen als wat in 1 keer had plaats kunnen vinden..
Nederland, zet hem op, recht zo die gaat, gelukkig heb ik me er volledig naar geschikt en in de verloren tijd ook helemaal geen gebruik van de trekhaak gemaakt... Stel je voor dat er wat aan mankeert he, aan een getalletje op papier.
Post edited by: JantjeV8, at: 2008/05/08 14:32
Post edited by: JantjeV8, at: 2008/05/08 14:33<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/05/08 14:35Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 08 mei 2008, 14:30
]]>