Als daar een normale slang wordt opgezet wordt dat pulserende effect dus niet gecompenseerd en dat kan invloed hebben op de motorloop.
Ik begrijp trouwens niet helemaal uit je 1e verhaaltje wat je bedoelt met 'als je de motor moedwillig op 4 cylinders laat lopen, hij dan wel 5 minuten mooi loopt'.
Mij klinkt het een beetje als iets van drukverlies in de oren, misschien de opvoerpomp? Voor 4 cylinders is minder diesel nodig dan voor 5, misschien wordt er voldoende reserve opgebouwd als je 1 cylinder niet laat meelopen, om hem dan eventjes goed te laten lopen. Hij loopt initieel wel goed maar begint daarna op 4 poten te lopen. Als je gas bij geeft, is het dan weg? (Net zoals een koude start?)
Is je tankfilter schoon? (alle DRIE brandstoffilters vervangen?) Is het aanvoerslangetje onder de tank in goede staat? Daar kan makkelijk lucht getrokken worden. Zie je geen luchtbelletjes in de aan- en afvoerslangetjes van het brandstof hoofdfilter (zwarte potje)?
Als je de motor afzet, en je pompt diesel op met het handpompje tot het 'kraakt' (overdrukventiel wat opengaat), loopt hij dan wel een tijdje mooi?
If so, dan heeft het waarschijnlijk te maken met de brandstofaanvoer. Die is onvoldoende of bevat lucht.
Kleppen zo snel en zo extreem verlopen (7 en 40??) vind ik echt raar. Misschien had je ze niet goed vastgezet?<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/12/30 13:57Statistieken: Geplaatst door Gast — 30 dec 2009, 14:40
]]>