Kannetjes waren uit 1991, dus ook niet eens speciaal voor de TDi en CDI achtige inspuiters. SPul is van heel bekend raffinage merk, naam zal ik maar niet noemen omdat ik niet zeker weet of het een geaccepteerd product betreft... In elk geval is het niet commercieel verkrijgbaar! Dat moet wel goed zijn..
Ik heb er geen productblad van kunnen vinden en weet ook niet wat de werkzame stof is. Het ruikt in elk geval heel anders dan de petroleum en terpentine achtige toevoegmiddelstjes die je bij de automaterialenzaak en aan de pomp kunt kopen.
Een collega moest met zijn Nissan, een 2.0L Turbo diesel op met nog commerciele techniek, naar de keuring in Belgie. Het ding heeft 220.000km op de klok, op zich dus niks mis mee. Loopt keurig, verse olie, verse filters, niks mis mee.
Afgekeurd op de roetmeting, waardes van 5,1, 4,85 en de 3e was 5,3!!! Veelste hoog dus, ik geloof dat hij 3,0 maximaal mocht hebben.
Maar ja, ook een half uur stationair staan wachten, je kent het wel.
Hem een scheutje van mijn 'spul' gegeven. Mengverhouding is 200ml op 1000liter diesel (!!!). Bij hem op 60Liter diesel een scheutje van 50ml gegeven....
Tank half leeg gereden, weer aangevuld met verse diesel en toen terug naar de keuring.
Wat denk je: een waarde van 0,36 !!!! Zelfs een Blue Motion Polo haalt dat niet!!!!
Nissan goed gekeurd...
Waarom voegen de raffinage jongens dat spul zelf niet aan de diesel toe? Het is hun eigen product.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 01 nov 2010, 08:43
]]>