Zoals ik in het "even voorstellen" gedeelte al zij, ik wil graag mijn olielekkage aanpakken van mijn 300TD. Toen ik mijn radiator heb vervangen heb ik eerst het koelsysteem gereinigd met radiatorflush, nadat hij een kwartier stationair draaide lag er echt een klein plasje olie onder.
Ik heb toen goed proberen te kijken waar hij lekte, hij zweette overal, gewoon een vies blok! Maar hoofdverdachte was het oliefilterhuis, een paar boutjes iets vaster gedraaid..
Na goed schoongespoten te hebben van onder (wel een gedoe, met rijbeunen naar de wasstraat ) maar goed, toen weer een kwartier laten draaien, en toen lag er geen druppel! (het boutjes aandraaien had kennelijk al iets geholpen!)
Na hem weer op bokken te hebben gezet, kon ik wel zien dat hij toch nog flink zweette/lekte bij het oliefilterhuis.
Lekkerij.jpg
Van onder de auto, links het motorblok, in het midden het filterhuis, omcirkeld het lekkagepunt! (de witte vlekken links onder is verse blubber van de bietencampagne....)
Nu is mijn vraag, heeft iemand deze pakking al eens vervangen? Is het te doen zonder stuurhuis te demonteren? Is de pakking los te koop of is ie beter te snijden? Van wat voor pakkingmateriaal is dat dan het beste te maken? Als iemand nog andere tips of vragen heeft hoor ik het ook graag!Statistieken: Geplaatst door Bram300TD — 29 okt 2011, 17:31
]]>