Als je zeker wil zijn, moet je inderdaad de gloeiers er eens uitnemen om precies dezelfde te bestellen. En als je't aan een auto-toebehoren-winkel moet vragen, moet je wel zeker zijn dat die mannen verstand hebben. Ik heb alvast een goeie. Maar als dit een specialer oudere soort van gloeiers is, dan best goed checken. Ik zou ze gaan kopen en ze terugbrengen als ze niet goed zijn en omruilen naar de juiste. Zie je meteen als je er een uitdraait.
Je kan de gloeiers testen, maar heb het zelf nooit gedaan. Ik heb ze ooit gekocht en vervangen; kostte helemaal zo veel niet. En zeker geen 300 euro. Je moet ze uiteraard zelf vervangen, maar dat zal je wel kunnen; is helemaal niet moeilijk.
Even op google gegooid: hier leggen ze uit hoe je ze moet testen:
(Het is makkelijker om de hele serie te meten en ze dus allemaal samen te vervangen dan ze apart te moeten meten.)
In principe ontbrandt diesel vanzelf door de warmte die ontstaat door de compressie. Maar als de auto koud is en zeker in de winter, is dat niet voldoende. De diesel moet dus voorverwarmd worden. Als dit niet goed gebeurt, zal hij niet of slecht ontbranden. En volgens mij komt de roetuitstoot daardoor. Nadien rijdt de auto immers zonder roeten, ...
Ik gebruik m'n gezond boerenverstand.
groeten en succes; laat zeker weten of je probleem opgelost geraakt he!
erikStatistieken: Geplaatst door ERIK123 — 12 dec 2011, 22:04
]]>