Een minder punt: ik had olie gepeild de dag na de grote rit, en voor het eerst sinds een aantal duizend kilometer weer wat bijgevuld, vervolgens later op de dag zo'n 25 km gereden en mijn vriendin nam een wat vreemde geur waar in de auto, ik rook niets maar mijn neus is wat dat aangaat geen richtlijn.
De dag erop weer een stukje gereden, de geur was sterker, toch na aankomst maar even de kap open en jawel: geen olievuldop meer. Uiteraard een behoorlijk zwart festijn onder de kap, maar verder niets aan de hand, oliepeil was ook minimaal gedaald. Wel geluk dat ik altijd een reservedop bij me heb (kan als olievuldop en tankdop dienen), saillant detail: er staat een BMW logo op, verder is de dop het zelfde.
De kou had waarschijnlijk mijn brein een beetje bevangen en zodoende ben ik de dop vergeten terug te plaatsen, of heb ik hem niet goed aangedraaid. Bijkomend voordeel: vele motoronderdelen zijn gehuld in een beschermend laagje motorolie, roesten zal het niet snel meer. Als de temperatuur weer boven nul is dan wacht me een leuk poetsklusje.Statistieken: Geplaatst door SgtPeppers — 06 feb 2012, 22:03
]]>