- Inmiddels is de pomp er uit geweest en op tijd gezet door Govert alleen nog wel het probleem dat de kruk nog 4 grd voor OT staat. Wordt vervolgt.
- vacuüm van de CV doet het nu.
- Motorkap bekleed
- Voor de voorruit ben ik wezen kijken bij de tovenaars carrosserie werken van Arie en Nico, mocht er tijdens het plaatsen problemen zijn met roest dan staat de auto gelijk op de goede plaats.
Deze actie zal waarschijnlijk na de vakantie plaats vinden. Ik heb inmiddels aardig wat centjes aan de Benz uitgegeven.
- En vandaag moest ik een pc plaatsen bij onze garagehouder die had een Audi aan het airco apparaat staan.
de bazin heeft me piek fijn uitgelegd hoe dit apparaat werkt en verteld dat het apparaat ook test.
Dat vond ik interessant. Ik wilde dit ook als project aanpakken, maar testen kan geen kwaad koste niets.
Het apparaat detecteerde dat er nog 25 % van de benodigde vulling nog in het systeem zat. Veel te weinig maar toch er zat nog in. (glas is half vol zeg maar). Het systeem onttrekt het koude middel en voert hierna een vacuüm test uit.
Dat was positief het systeem keurde het circuit goed.
Toen toch maar een vulling met fluor gevuld en ja hoor de compressor schakelde zonder protest in en een paar tellen later heerlijk koude lucht uit de roosters in de auto.
Nu zijn we er nog niet want het kan zijn dat met de overdruk er een lek in het systeem kan zitten, vandaar dat er fluor in het koude middel zit zodat we over een week kunnen kijken of er ergens lekkage is.
En ik denk dat er wel wat uit komt anders had de airco het nog wel gedaan.
Maar toch fijn dat de compressor etc en de elektronica het nog prima doet.
De lucht droger is wel aan vervanging toe, maar ja dan moet de vulling weer uit het systeem.Statistieken: Geplaatst door Mark300DT — 21 jun 2012, 17:38
]]>