Met het onderhoud was het de bedoeling dat eerst de motor een goede loop en diagnose zou krijgen, daarna zouden we alles om de motor en onder de auto aanpakken. Zo had ik graag als eerste een compressie test gezien.
Toen ik halverwege de beurt in de garage kwam kijken was er een hoop gebeurt behalve de afstelling of diagnose van de motor.
Er moesten technisch wel een hoop dingen gebeuren maar waren indirect voor de motor afstelling niet nodig.
Eerste beurt :
De visco ventilator, want er zat een ratel in.
Waterpomp.
Thermostaat.
Beurt : Olie, koelvloeistof, remmen, remolie, filter, brandstof filter.
Automaatbak olie en filter.
Temperatuur zender.
Motorsteunen.
Motordempers.
Kleppen stellen.
En op mijn verzoek zijn de verstuivers weggebracht en nagekeken. Bij terug komst was er niet geheel duidelijk wat er gedaan was. Ik zag wel iets wat leek op twee nieuwe nozzels en nieuwe brandplaatjes.
Na de beurt is de auto afgeleverd met lekkende retour slangen en een lekkend brandstof filter, deze problemen heb je nog voor mij nog opgelost.
Zelf heb ik daarna de lekkende olieleiding van de turbo kunnen repareren. Deze leiding was er af geweest om de beugel van het lucht filterhuis te lassen, maar de leiding was terug gezet en er was geen nieuwe pakking gebruikt.
Tweede beurt :
Zowat alles onder de auto, remmen, schijven, draag armen, spoorstangen, schokbrekers, en alles wat met rubbers te maken heeft.
Helaas moest ik de voor remmen zelf schoonmaken want deze bleven maar piepen.
We hebben we nu in 160000 Km 4x de kleppen gesteld.
Eerste keer door de garage.
Tweede keer door jou gedaan omdat ze niet goed stonden.
Derde keer met het op tijd zetten van de dieselpomp.
Vierde keer afgelopen dinsdag.
Het verbuik is nu 1 op 8.5Statistieken: Geplaatst door Mark300DT — 17 nov 2012, 02:02
]]>