Je motor is waarschijnlijk uit 1985, dat maakt de vacuumaansturing iets ingewikkelder. Naast het vacuumregelventiel (zit gewoon nog op je dieselpomp) heb je dan een zg. transducer nodig, die onder invloed van turbodruk het vacuum afbouwt. Bij stationair is het vacuum ook hoger. Die transducer zorgt voor een vloeiender vacuumverloop, waardoor het schakelgedrag verbeterd wordt. Het is echter wel te omzeilen, door alleen het regelventiel te gebruiken, maar ideaal is het niet.
Die transducer kan je hier zien:
Het is dat blauwe ding. Om het leuk te maken is er ook een temperatuurgestuurde vacuumregeling om schakelen bij koude motor en bak te verbeteren.
Het nummer van de motor en de automaatbak is ingeslagen en staat niet op een plaatje (tenzij het een ruilmotor of ruilbak is).
Schoonmaken kan nooit kwaad, dan kan je zien of er wat lekt. Dat is nu makkelijk te verhelpen.Statistieken: Geplaatst door Govert — 09 mei 2012, 22:35
]]>