Ik vermoed dat er iets mis is met de brandstoftoevoer, bijvoorbeeld de tankontluchting, maar een verstopt filter kan ook. Pas na een tijdje rijden krijg je daar last van. De koppeling is ook verdacht, want bij schakelen naar vier (je schrijft 3) gaat eerst het toerental omhoog, dat kan eigenlijk alleen als de motor onbelast draait.
Als de koppelingscylinder(s) lekken, dan kan de koppeling vertraagd reageren, waardoor je schokken of onbelast draaien krijgt. De koppeling kan dan zelf wel nog goed zijn, maar de bediening niet. Controleer de beide koppelingscylinders op lekkage.
Heb je ook het hoofdfilter vervangen? Na werkzaamheden aan het brandstofsysteem moet je inderdaad ontluchten, dat kan door de handpomp te gebruiken of door de startmotor. Als de motor aanslaat en loopt, zal de ontluchting verder automatisch plaatsvinden. Het brandstofsysteem moet wel dicht zijn en niet lekken.
Het brandstofvoorfilter dat je vervangen hebt is wel een dieselfilter en geen papieren benzinefilter? Dat werkt namelijk niet.
Verder het boven genoemde kleppen stellen, kan nooit geen kwaad als het al lang geleden is.Statistieken: Geplaatst door Govert — 26 jul 2012, 12:06
]]>