Met dank aan Wiebren ben ik de oorzaak gaan zoeken in de distributieketting.
Met het merktekens op de nokkenas en nokkenaslager in lijn, meet ik op het vliegwiel 21 graden!!!!!!
Geen wonder dat ie niet vooruit te branden is!
Wel een wonder dat ie denk ik al plm 5000 km zo loopt.
Blijkbaar het ik bij het kleppen stellen de verkeerde kant op getornd en daarmee is de distributieketting een tand versprongen.
De vraag is nu: Hoe krijg ik 'm het gemakkelijkst weer 1 tand terug??
Voor zover ik kan zien heeft het nokkenas-tandwiel 20 tanden dus 18 graden per tand.
Of zou ie op het krukastandwiel zijn versprongen?
Ik vermoed dat ie op het nokkenas-tandwiel is versprongen.
De vraag is: Hoe krijg ik 'm het gemakkelijkst weer 1 tand terug??
Nokkenas-lagers er af en dan beetje kantelen zodat het wiel iets zakt??Statistieken: Geplaatst door WKAMPS — 30 apr 2013, 13:04
]]>