nu is dit ook al een pomp waar ze de boel ook verkeerd hadden vervangen dus wees gewaarschuwd.
je begint met de boel zo goed mogelijk schoon te maken laatste wat je wil is rommel in de pomp gaat die ook van kapot.
ik hoef niet uit te leggen dat dit makkelijker werkt als aan de wagen maar dat zie je dan vanzelf wel.
je haalt die borg plaatjes weg en dan de wartel iets losdraaien en weer schoon maken .
dan draai je dat ding er helemaal uit .zie je een veertje dat pak je ook weg en een koper ringetje dat vis je er ook uit met een tandartshaakje verder moet je niet gaan. rest gewoon laten zitten .
of je moet wel weten wat je aan het doen ben maar dan heb je dit ook niet nodig .dit stukje is tussen de HUH
je kan dat bovenste plunjertje er ook afnemen maar de kans bestaat dat de onderste plakt en dan trek je die ook mee omhoog en daar zit het venijn zit een klein stiftje in de pomp en een gleufje in dat andere ding en als je dat nu niet goed terug zet dan druk je dat zo kapot met vast zetten HUH .
oke dan heb je de ringetjes vervangen en dan draai je de wartel er met de hand weer terug in dat moet gewoon soepel gaan zonder weerstand zet ze aan .
en dan met de moment sleutel 1 keer vast op 30 nm los en vast op 30 dan vast zetten op 35 niet meer dit is gewoon wat het moet hebben niet eigenwijs zijn en door trekken probeer eerst ff voor je gevoel met de moment sleutel in de bankschroef hoe weinig dat is tot de klik .
ja dan weer aan sluiten alles
dit betreft een Mercedes W124 dus voor de duidelijkheidStatistieken: Geplaatst door Toontje — 06 apr 2017, 06:15
]]>