Kijk even in je PB als je wilt.
Voor wat betreft de motortemperatuur is het volgens mij zo dat de motor een bepaalde (normale) bedrijfstemperatuur moet hebben om zijn werk zo goed mogelijk te doen. Als de motor (te) koud blijft kan dat schadelijk zijn voor je motor. Waarom precies weet ik niet maar het zal wel iets te maken hebben met de olie en de (onvolledige) verbranding. Als de motor niet op temperatuur komt krijg je volgens mij ook vervuiling van de motor omdat hij nooit even lekker schoonbrandt. Daarom is het ook niet goed als je veel korte ritten rijdt omdat de motor dan ook niet op temperatuur komt.
Het is bij jouw auto natuurlijk de vraag of hij echt niet warm wordt of dat je meter niet de juiste waarde aangeeft. Ik zou er in ieder geval even naar (laten) kijken.
Er zal vast nog wel iemand reageren die iets meer onderbouwd hierover wat kan zeggen.
Die van mij geeft bij gebruik in de stad 80 graden aan. Ik weet niet wat hij op de snelweg doet omdat ik daar eerlijk gezegd nog maar 1 keer op heb gereden (van aankoop naar huis) en ik niet meer weet wat hij toen aangaf.
Groeten,
Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/02/06 16:39
Statistieken: Geplaatst door Semrick — 06 feb 2007, 17:37
]]>