- motormongool schrijft: verbruik diesel 1:14/15 en na reinging van motor door harry (wat is het effect dan volgens het boekje van deze reiniging?? ik denk zelf aan het loskomen van zgn.vastzittende zuigerveren) zelfs nog zuiniger(??!!))
kortom 1;15/16??? de fabriek geeft op gem.1;10/11 dus ik snap even niet hoe je zo zuinig kunt rijden )
rij je altijd 80 op de snelweg soms?
- olieverbruik; fabriek zegt 1;1000 km mag. dus..het valt nog mee. als een motor geen olie zou verbruiken, dan kon hij ook niet smeren. kortom; ietsje olieverbruik moet je hebben. 1 op 6000 km olieverbruik is erg weinig voor een diesel..wat ik ook lees.
onderdruk; alle oude dieseltypes hebben iets onderdruk. maakt niet uit. dop moet er niet 'afblazen' als deze los op draaiende motor ligt. je compressie is echter niet te hoog (dit kan bijv. door teveel koolafzetting wel 's gebeuren)zodat er teveel druk zou ontstaan.
klepsteelrubbers kunnen uitdrogen en hard worden, waardoor er inderdaad wat olie verbrand wordt in de motor en dat zie je dan bij je uitlaat in de vorm van wat blauwe rook.
dan nog dit: ik heb een benzine motor die optimale compressie had, reed als een speer en toch olieverbruik!! zuigerveren vervangen en toen was het over. het kan dus.Statistieken: Geplaatst door wwwW123 — 02 mei 2007, 10:45
]]>