De 3e sleutel heb ik niet gemaakt. Dat is denk ik ook iets van maat 30 en een ringsleutel in die maat ligt helaas meestal niet in de doorsnee gereedschapskist. De onderste moeren bewogen wel heel iets mee maar dat was minimaal.
Ik had het topic over de koolafzetting en slecht lopen na het kleppen stellen inderdaad al wel gelezen maar het heeft bij mij geen gevolgen gehad voor het lopen van de motor. Die loopt nu weer netjes.
Ik hou in de gaten hoe de onderste moer staat en doe het vooralsnog zonder 3e sleutel.
@Kenny, De sleutels zijn zo gebogen (al is dat op de foto misschien niet helemaal goed te zien) dat ze mooi over elkaar heen kunnen draaien. Mogelijk dat ze bij het 1e gebruik nog een beetje gemodificeerd moeten worden (kop 15 eraf als die in de weg zit) maar als het goed is moet het zo ook al werken.
@Karaca10, Wat jij beschrijft had ik in 1e instantie ook. Volgens mij is de truuk om de onderste bout los te draaien en dan met de bovenste bout de juiste klepspeling in te stellen. Daarna hou je de bovenste bout vast en draai je de onderste er weer tegen aan zodat ze allebei vastzitten. Als je het zo doet veranderd de klepspeling tijdens het vastdraaien niet.
Mar misschien heeft de klepstelGuru Wiebren hier nog iets zinnigs over te zeggen.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/09/12 08:03Statistieken: Geplaatst door Semrick — 12 sep 2007, 07:59
]]>