Dat was de speling op uitersten, 2 hoefden niet gesteld te worden, en 25.000 km is een schatting, het is wel sinds twee jaar, kan ook wel 40.000 zijn, kan het aan de teller niet zien, die is ondertussen gewisseld.
Maar doordat ik met die diesel dat stellen nog niet geheel vertrouwt ben/voel heb ik juist alles nog eens weer losgehaald en gecontroleerd of ik alles goed gesteld had (ik heb vandaag een flexuren-terug dag & vrouwtje is jarig), en wat bleek? Yes!! Goed geborgd dus en altijd de exacte voelermaat past er tussen en 1 bovenliggende maat niet, gelukkig had ik ook een 0.12 voor de bovenliggende maat van de inlaatklep (heb wel een stuk of 15 voelermaat setjes maar 0.12 , althans een maat liggend tussen 0.10 en 0.15 heb ik maar aan 1 bosje zitten) Ik ben happy dus!!
Ik had er ut weekend wel 100 km mee gereden, dus motor is warm wel warm geweest.
Nog wel een tip die ik toe kan voegen denk ik.
Door mijn werk de laatste tijd bij de technische dienst, leerde ik kennis maken met Travabon
Google ut maar eens en koop ut bij Conrad.
Je smeert je handen er dik mee in, ook onder je nagels, en laat het 15 minuten intrekken.
Ga dan zonder handschoenen aan kleppen stellen, dat geeft een beter/directer gevoel in je handen.
Spoel daarna je handen gewoon af met koud water, en het lijkt net of je met je handen in de nivea hebt gezeten, super spul!
Het is geen agressieve troep, maar een huidverzorgende.
Voor de vervangdynamo ook maar een een verse spanningsregelaar gehaald, voorkomen van ingesleten sleepringen is beter dan genezen, en de regelaar kostte maar 13.10 euro bij Novatech.Statistieken: Geplaatst door Hulzie — 10 okt 2011, 10:18
]]>