Alleen het gereviseerde carter en dan de oude kop er op??...
En dan verkopen: Volledig gereviseerd..
Heb zelf eens een 2-takt diesel gereviseerd met mijn vader. Was niets meer van verkrijgbaar. Anderen nemen dan genoegen met het samenstellen van zo'n blok met de beste onderdelen van 2 motoren enzo.
Dat levert nooit een echt goed lopende motor op.
Ik heb toen gezocht naar een 'modern' motorblok met nagenoeg dezelfde boring. Die zuigerveren besteld en de groeven in de zuigers daarop aangepast op de draaibank.
De lagerkappen van de hoofdlagers waren ook te ruim geworden. Die hebben we toen met Babbits in gesoldeerd en in het blok gemonteerd. Met een hulpstuk wat ik toen gedraaid heb ook in het blok gemonteerd en vervolgens 1 voor 1 de ingesoldeerde kappen weer uitgedraaid.
Je moet iets als er niks meer is.
Je had het over klepzittingen frezen. Bedoel je daar hetzelfde mee als slijpen? Ik doe slijppasta aan de klep en de zitting en dan met een zuignapje de klep in de zitting draaien en slijpen.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 24 feb 2008, 22:54
]]>