Ook ik dacht te maken te hebben van een vervuild tankfilter en tank.
Niet dat mijn motor (OM-615) afsloeg maar ik kreeg steeds veel lucht in mijn voorfilter.
Ook liep de motor wat onregelmatig en schudde soms
Bovendien werkte mijn Tankzender slecht.
Voor mij genoeg reden om de tank deze week eens uit te bouwen.
Overigens een klus die mij best meeviel.Behalve dan die hitte !!!poefffffffffff
Met dank aan Alex zijn beschrijving.
Eerst de tank leeg geheveld met een stuk tuinslang.Ongeveer 25 liter diesel eruit en nog maar 1 liter over.
Vervolgens de drie slangen los aan de onderkant. Lukt heel goed op een paar bokken en een goede bouwlamp
Beschermplaat er af.Tankzender eruit en 4 moeren los en je trekt em er zo uit. Al met al een uurtje werk.
Viel mij al op dat die laatste liter er gemakkelijk uitliep toen ik de aanvoerslang loskoppelde.
Tank bleek Superschoon en Tankfilter als nieuw. Klopt ook wel want op het Tankfilter stond 2006.....
Dus maar meteen weer ingebouwd ook weer een uurtje.
Achteraf dus 2 uur werk voor nix maar dan weet je tenminste dat het daar niet aan licht.
Wel natuurlijk de zender even (voorzichtig) schoongepoetst en de sleepcontactjes met contactspray ingespoten.
Bleek ook dat de Tank-leeg indicator is ingebouwd in de zender. Dus die heeft 2 functies.
Toen de slang naar het voorfilter maar eens goed bekeken.Ik had weer 10 liter diesel in de tank gedaan en die diesel komt er
bij het voorfilter als je die loskoppelt vlot uit. Lijkt mij overigens een simpele manier om te tankfilter te testen.
Tja soms doe je veel te moeilijk maar goed.
Maar de slang bleek veel te lang en nog gaar ook. Vervangen en klaar is kees. Geen lucht meer.....
mvg,
GeertStatistieken: Geplaatst door Gast — 02 aug 2008, 12:28
]]>