Als er een of meer gloeibougies kortsluiten, zal de smeltzekering doorbranden en gloeit er niets meer. Kortsluiten komt voor als de isolatie van de gloeibougie inklinkt, dan komt de weerstandsrails tegen de buitenkant van de gloeibougie aan, waardoor kortsluiting ontstaat. Als een gloeibougie doorgebrand is, zal er bij seriegloeiers niets meer gloeien, de stroomkring is immers onderbroken.
De weerstandsrails worden roodgloeiend meestal pas nadat het lampje uitgegaan is. Nogmaals, dat is normaal. Het gloeien houdt na circa 2,5 minuut op, dan grijpt het tijdrelais van het voorgloerelais in.
Voor het nameten van de gloeibougies hoef je ze er niet uit te draaien. Niet alleen omslachtig, maar het kan ook stuk, zeker met gloeiers die er al lang inzitten. Rechtstreeks 12v op een gloeier zetten is niet zo aan te bevelen, dan hebben ze de neiging door te branden.
@ jeanV8
Je schrijft dat je 300CD niet meer start en dat je van alles hebt gedaan. Kan je wat meer informatie geven, zoals dat ook in de forumregels staat? Kilometerstandstand, staat van onderhoud, wat je allemaal gedaan hebt, hoe je dat gedaan hebt, etc etc. Dat maakt het makkelijker voor anderen om je van advies te dienen.Statistieken: Geplaatst door Govert — 06 okt 2008, 19:35
]]>