1. Slechte compressie: veroorzaakt door slijtage of door de krappe klepspeling.
2. gloeiers niet goed: ik neem aan dat de originele gloeiers gemonteerd zijn. Nameten van de gloeistroom en van de gloeiers. Gloeiers meet je na door op ingang en uitgang een spanningsmeting te doen. Heb je werkplaatsliteratuur? Daarin staan de waarden vermeld, anders wil ik ze nog wel even gaan opzoeken. Je hebt ook een multimeter met stroommeter nodig.
3. Brandstoftoevoer onvoldoende: verstopte filters, lek in de aanvoer, lucht in de brandstofleidingen. Bij de trekstarters wil de afstelling van de stop-startstang wel eens verlopen, dan komt de pomp niet in de startstand. Omdat de pneumatische regeling wel niet optimaal zal werken tijdens het starten wordt de startstand door de trekstarter bedient.
Bij een grote beurt wordt het tankfilter niet gecontroleerd, ook hoeven ze daar niet het brandstoffilter te vervangen.
Dus:
Brandstofsysteem nazien op lucht of lekkages
trekstang nazien en zonodig afstellen
gloeiers en gloeicircuit nameten
compressiemeting uitvoeren
Dat bonkende geluid is wel zorgwekkend, kan je het nader omschrijven? Doet het zich alleen voor tijdens het starten?Statistieken: Geplaatst door Govert — 14 dec 2008, 16:03
]]>