Ik heb me inderdaad ook al 's verbaasd over die wel/niet temperatuurgeschakelde visco-koppeling, maar bij mij lijkt het mij sowieso niet slecht dat hij altijd meedraait, dus dat laat ik lekker zitten.
Ik heb wel een vijfde versnelling, waardoor hij minder toeren maakt dan bij jou denk ik Govert, maar of dat nou juist een positief of negatief effect op de temperatuur heeft dat moet ik nog 's uitproberen(minder toeren, maar ook weer minder hard draaiende fan).
Als ik 163 op de teller rijdt, zoals vorige week na langdurig warmdraaien (maar niet te!), krijgt hij het wel een beetje warm. Maar dat was "ff proberen"!
Edit: als ie op/over de 100 komt, zet ik m aan de kant met verhoogd stationair of draai ik om, om 's bergaf weer te laten afkoelen
Ik vind het eigenlijk best maf dat die koelvloeistof temperatuur zo snel wisselt. Bergop, 9 graden erbij, bergaf, binnen een paar minuten weer naar beneden. Is die sensor gewoon zo gevoelig? Bij mijn Fordje Fiesta waar alleen maar over een bepaald gebidje "normal" wordt aangegeven, zie ik dat metertje nooit bewegen.
Goed w123eekend!!<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/04/10 16:09Statistieken: Geplaatst door Gast — 10 apr 2009, 16:05
]]>