Bij mijn ventiel (ja hij zat er nog op!) was het membraan lek waardoor er altijd geen onderdruk op de automaatbak staat. gevolg is zeer hakkerig schakelen. Ik heb dit tijdelijk opgelost door het ventiel los te koppelen en er een smoorventiel tussen te zetten dat op ongeveer -0.3bar is afgesteld. Ik ben het ventiel zelf aan het reviseren zodat ik straks weer normaal schakelgedrag heb. Het ventiel zelf is bij de dealer en ook bij bosch niet meer te krijgen, althans voor de W123 niet. wel voor de W126. dit model wijkt qua uitvoering in het geheel niet op die van de W123. Hij werkt wel hetzelfde. Ik heb nog overwogen om een dergelijk ventiel om te bouwe voor gebruik op de W123.
Met het smoorventiel moet je trouwens wel uitkijken: bij hoog koppel blijft de onderduk hetzelfde en gaat de bak slippen. Als je dat maar lang genoeg doet help je de rembanden en koppelingschijven in je automaatbak naar de knoppen. Ik zal tzt wat foto's plaatsen van de revisie van het originele ventiel.
gegroet
FrankStatistieken: Geplaatst door Gast — 15 apr 2009, 23:21
]]>