Het systeem ziet er toch niet echt moeilijk uit.
Bij de W123 wordt alle vacuum afgetakt van de grote dikke leiding die naar de rembekrachtiger loopt. Bij de W124 echter, heeft het start-stop systeem een eigen aansluiting direct op de vacuumpomp voorop de motor gekregen.
Alle andere vacumelarij kun je daardoor wel uitsluiten, die zullen geen invloed hebbenop starten-stoppen.
Vanaf de pomp vertakt zich al snel een leiding, 1 zijde naar het contactslot en 1 zijde naar de warmloop'sensor'. Vanaf de warmloopsensor loopt een leiding naar de achterzijde van de brandstofpomp, daar wordt het stationair toerental geregeld bij koude danwel warme motor.
Verder voor het echte uitzetten zit er hetzelfde als de W123 bovenop de brandstofpomp de bruine slang.
Er kunnen dus een aantal zaken mankeren:
- Contactslot. Controleren door de aan en afvoerslang onder de motorkap los te maken en te zuigen. Als de motor loopt is er dus geen vacuum richting brandstofpomp.
- Rubbertje wat onder het dekseltje bovenop de brandtsofpomp zit. Kun je ook controleren door de bruine slang wat hoger los te maken en er op te zuigen. Met zuigkracht moet je de motor af kunnen zetten. Kun je door blijven zuigen, dan is dat rubbertje lek.
- Rubbertje wat achter het dekseltje zit achterop de brandstofpomp. De werking daarvan is exact hetzelfde als van de stopzetter.
- Het warmloopsensortje. Ook dat is met zuigen te controleren. Bij koude motor staat hij open en 'zuigt' hij dus de brandstofpomp wat aan. Bij warme motor gaat de sensor dicht en vervalt de vacuum richting brandstofpomp.
Volgens mij moet het je lukken!!!Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 20 aug 2009, 09:03
]]>