AEP verstuivers 220D.jpgtesten 220D verstuivers AEP.jpg
Dan de verstuivers uit de 240D Motor uitgebouwd. Meteen viel op dat een brandplaatje stuk was. Er zat een gat in gebrand. Ook op de verstuiver zag je dat er gas (en roet) voorbij de aandrukrand van het brandplaatje was gegaan. Ik denk dus niet voldoende aangedrukt geweest. Mijn eigen schuld want ik heb de verstuivers met een gewonde steeksleutel 32 vastgedraaid en niet met een momentsleutel.
IMG_8695.jpgIMG_8696 brandplaatje gat.jpgbrandplaatje gat_8700.jpgbrandplaatje gat_8701.jpg
De 240D verstuivers ook getest. Deze waren allemaal prima, mooi sproeibeeld en 110-120 bar inspuitdruk. Dus toch besloten deze weer terug te plaatsen. Dit maal maal met de brandplaatjes met een groter gat. Deze steken niet boven het gat in de voorkamer uit en bovendien liggen ze nu dan aan op een schoon stuk van de verstuiverduese. Nu aangedraaid met een pijpsleutel. Ik ben helaas wel eigenwijs want weer niet met een momentsleutel
Ik moet een lange dop kopen. Maar ik had ook een dop op de pijpsleutel kunnen zetten. Enfin, ditmaal op gevoel gewoon wat vaster aangedraaid.
brandplaatje groter gat_8707.jpgbrandplaatje groter gat_8713.jpggereedschap verstuivers_8714.jpg
Het afsluitdopje van Febi was helaas alweer lek hoewel laatst nieuw, maar misschien heb ik het met de pijpsleutel kapot gemaakt.. Verder loopt de motor nu nog beter, de storende klopgeluidjes hoor ik niet meer. Wellicht wat verstoring door het kapotte brandplaatje.
afsluitdopje alweer lek_8717.jpgIMG_8721.jpg
Groeten MathStatistieken: Geplaatst door Weizengelb — 19 nov 2023, 10:43
]]>