Sinds juni 2017 heb ik weer een W123 voor erbij. De W123 betreft een 94 pk-sterke 200 benzine uit maart 1979 met ruim 223.000 km op de teller. De kleur is grijsblauw metallic (906) en hij heeft een bijna in nieuwstaat zijnde zwart interieur (001A). Veel opties heeft 'ie niet: wegvallen van de type aanduiding (260), stuurbekrachtiging (422) en Becker Europa 460 radio (514). Die laatste zat niet meer bij de auto, maar ik heb inmiddels een mooie Becker Europa 463 geplaatst. Uiteraard was 'ie standaard voorzien van veel roest op de bekende plekken, al zijn de deuren zo slecht nog niet. De bodem is gelukkig keihard.
Wat is er sinds de aankoop (juni 2017) allemaal gedaan?
- Verlichting voor vervangen door Philips WhiteVision
- Werk aan de carrosserie (roest verwijderen, plamuren, lakken, spuiten, etc) door mijn vader
- Antenne gangbaar gemaakt
- Becker Europa 463 geplaatst
- Benzinefilter geplaatst (ontbrak)
- Olie ververst (Classic Multigrade 20W50)
- Oliefilter vervangen
- Remblokken voor vervangen
- Remklauw linksvoor vervangen
- Remvloeistof ververst
- Uitlaatspruitstukpakking vervangen
- Uitlijnen
- V-snaren vervangen
- Nieuwe APK tot september 2019
Wat moet er nog gebeuren?
- Afstellen carburateur/ontsteking
- Voorbanden vervangen
- Teller repareren (gestopt na aankoop)
- Linker draaiknop verwarming repareren
- Rechter voorscherm vervangen
- Voorbumper vervangen
- Einddemper vervangen
Belangrijkste is het afstellen van de carburateur/ontsteking, voor zover het alleen afstellen betreft. De auto schokt vaak bij optrekken, houdt regelmatig in en heeft ook vaak de neiging om uit te vallen. Ik verwacht dat dit eerder te maken heeft met de ontsteking. Binnenkort maar eens even langs de dealer.
De auto ziet er nu in ieder geval weer een stuk netter uit dan bij aankoop:
DSC_0013_1280x720.jpgStatistieken: Geplaatst door Ralf T — 05 aug 2017, 15:17
]]>