Als de extra luchtschuif open blijft staan, dan loopt de auto gewoon hard stationair, het mengsel wordt daardoor niet aangepast.
Loopt de motor wel goed als die warm is? Geen inhouden of hoog brandstofverbruik?
De theorie op Benzworld is dat de motortemperatuur vrij hoog is door een te laag CO-gehalte (leidt tot hoge temperatuur), de benzine verdampt dan, waardoor het starten mislukt (dat zal dan ook wel de reden zijn voor het voorschrift om de auto met gaspedaal ingetrapt te starten bij warme motor, omdat er verder geen startondersteuning wordt gegeven door de D-jetronic). De oplossing wordt echter gevonden door de temperatuursensor van de koelvloeistof te vervangen. De temperatuursensoren zijn na te meten op weerstand, in de literatuur staan wel grafiekjes met de toelaatbare weerstandwaarden per temperatuur.
Klepspeling verandert door temperatuur, waardoor je ander startgedrag kan zien bij warme of koude motor. Het kan zeker geen kwaad om de kleppen te stellen, het is sowieso nodig.
Langsrijden bij een firma die nog een mooie oude testkast heeft kan ook geen kwaad.
Vapour lock is een probleem dat zich voordoet bij carburateurmotoren, waarbij de benzine wordt aangezogen. Door het geringe drukverschil tussen buitenluchtdruk (ongeveer 1 bar) en de onderdruk (maximaal drukverschil zo'n 0,8 bar) kunnen dampbellen in de brandstofleiding niet worden weggezogen. Bij injectiemotoren duwt de brandstofpomp eventuele verdampte benzine gewoon er uit, het starten duurt daardoor misschien net even langer, maar het wordt niet voorkomen. De brandstofpomp moet wel voldoende druk hebben.Statistieken: Geplaatst door Govert — 31 maart 2015, 00:01
]]>