20150823_125617 (Small).jpg20150823_125610 (Small).jpg20150823_125553 (Small).jpg20150823_125538 (Small).jpg20150823_125523 (Small).jpg20150823_125511 (Small).jpg20150823_125505 (Small).jpg20150823_125501 (Small).jpg20150823_125449 (Small).jpg20150823_125449 (Small).jpgIk heb een m102 onder handen. Het ding leek wel olie gekoeld, zoveel olie dreef er door het koelwater heen.
Volgens de eigenaar heeft de auto al eens een nieuwe koppakking gekregen, dat kan goed zijn want ik kwam klemmetjes en beugeltjes tegen die niet op de goeie plek zaten.
Maar goed. Vanochtend de kop gelicht en daar mankeert weinig aan, niks eigenlijk, ziet er keurig uit.
Bovenop het blok echter, is er erg veel ingevreten rondom de waterkanalen. Op die plekken zal de pakking doorgeslagen zijn tussen olie en waterkanalen. Het ding heeft zo te zien al erg lang water gelekt, anders was het zo niet ingevreten. De kopbouten zaten in de schroefdraad ook allemaal onder de smurrie, op 1 na. Ook dat duidt op lekkage. Hij is niet via de cilinders door geslagen, althans niet dat ik kan ontdekken.
Voor mijn gevoel een gevolg uit het gebruiken van de oude kopbouten waar de rek uit is. Die kun je wel op moment zetten, maar trekken dan nog niet hard genoeg aan.
Ik twijfel nu of dat onderblok nog dicht te krijgen is.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 23 aug 2015, 13:17
]]>