ik had voor de reserve motor er een pomp bij dus opgestuurd naar Keizer in Doetinchem, met dank aan Math die me op deze fa verwees.
echter bij controle bleek dat er een persklep te weinig in zat en deze nauwelijks te koop en waarschijnlijk hartstikke duur zijn, dus vraag er een retour te sturen en zal ik zien of ik die zelf kan maken. het bleek een klep uit gehard staal en geslepen en dat was toch wat te moeilijk voor mij.
Ik zag echter in het Haynes boek een klep met een kogel. en zodoende heb ik er zo'n zelfde bijgemaakt van C45 en gehard.
Een kogel lager gesloopt voor 6 kogels , 6 veercupjes gemaakt en 6 veren terug gestuurd, zodat ze gelijk zijn.
Keizer heeft deze getest en goed bevonden en in de pomp gezet en alles afgesteld.
tijdje geleden de injectie pomp ontvangen en deze overgezet, wel een klerewerk , je moet de olie leidingen van de oliekoeler demonteren anders kom je er niet bij. maar tis gelukt. pomp met 250 cc olie gevuld, koelwater er weer in en goed ontlucht en alles goed door gespoten zodat alle injectie leidingen weer met bezine gevuld zijn en niet met diesel.
dan even pruttelen en liep dan goed met een AFR waarde van 14 wat een goede verbranding geeft.
ook bij het rijden zit ie tussen de 13 en 15 en dus prima , Lamda 14,7 is 1 en voor max vermogen is 12,7 perfect.
kan nog kleine afstellingen doen achter op de injectie pomp en met de aanstuurstang naar de pomp, als je deze 1/4 slag in of uitdraait zie dat direct op de AFR meter.
De oude pomp is nu ook weer terug naar Keizer om deze weer goed af te stellen.
gr Cees
ps. cupje staat niet op de foto, had er maar 6 gemaakt en vergeten foto te makenStatistieken: Geplaatst door F3Cees — 06 apr 2020, 22:21
]]>