IMG_4928.JPGIMG_4927.JPGBij het testen van de compressie is denk ik het contact slot kapot gegaan, wil niet meer starten.
dus extra kabel aan de startmotor no 50 gedaan en kan dan daarmee starten, echter de koudstart en brandstofpomp extra injectie werkt dan niet.
dus toch maar eens contactslot proberen te verwijderen.
das echter niet zo makkelijk, eerst van links geprobeerd , dus dashboard kastje en klokje er uit, moest toch opnieuw afgesteld worden , want loopt wat achter.
maar verder kom je niet want er zit een dwarsschot en dan zou je wel kinder handjes moeten hebben.
Zou Mercedes dan toch kinderarbeid gedaan hebben?
dan maar van de linkse kanter bij te geraken. eerst maar eens de stoel er uit, stuur er af en vloer wat gelijk gemaakt om lekker te liggen
dan de toerenteller er uit ,vervolgens midden instrument ,eerst de oliedruk leiding aan de meter afschroeven en oppassen met de watertemperatuur kabel , deze kon ik vast laten zitten, lampjes er uit en kon het instrument er voorzichtig ver genoeg uit trekken en aan de stuurkolom vast getapet, dan de vlg de tacho de kabels en beugel los en is er ook weer zo uit.
dan het slot en das een nog moeilijker , voorste bescherm plaatje is er zo uit , maar het slot ging er niet uit,
want het stuurslot zit aan er ook aan vast.
dus de stuurkolom ook maar losgemaakt, waardoor deze wat kon bewegen en het slot door 90 gr naar links te draaien kon ik hem er uit krijgen,
En op de achterkant zit het elektrisch gedeelte, deze zit met 3 schroeven vast.
dan alle contacten gemerkt waar wat zit en daar bleek dat op aansl. 50 geen violet kabel van 2,5 mm2 zat maar een kabel van het alarm met maar 1,5 mm2 en vandaar naar het alarm en weer terug aan de violet kabel gesoldeerd.
deze bleek toch wat te licht. dus het gehele alarm er uit gehaald, was toch maar klasse 1 en er moet dacht ik een GPS in.
wordt vervolgd
gr CeesStatistieken: Geplaatst door F3Cees — 07 feb 2019, 20:13
]]>