Deze auto is niet geheel origineel. Oorspronkelijk hoort hier de automaat in te zitten, maar er zit een hand-schakelbak ik in. Ik heb wel eens gehoord dat dit een optie was bij de W108, maar ik weet niet zeker welke schakelbak dit is. Desalniettemin heb ik foto's van de schakelbak gedeeld met de onderdelen leverancier die me aan de vervangingsset heeft geholpen.
Ik vermoed het volgende qua montage:
(a) Onderdeel 2 (blauwe foto) moet geplaatst worden in opening 36 (tekening). En dat dan onderdeel 3 (blauwe foto) aan de boven en onderzijde van onderdeel 2 worden toegevoegd.
(b) Onderdeel 1 (blauwe foto) moet in de opening van een van de 2 kleinere openingen van afdekplaat 10 (tekening).
(c) De ringen 5 (blauwe foto), moeten boven en onder de kogel van de schakelpook stang 26 (tekening) komen. Om de onderste ring aan de onderkant van de kogel te krijgen. De bout die stang 26 met stang 1 verbindt, moet dan los worden gemaakt. En dan denk ik dat deze wet ringen naar elkaar, in de grote bus in afdekplaat 10 (tekening) worden gedrukt, van bovenaf. En als laatste de borgring (C-vorm) er boven wordt bevestigd.
(d) Verder neem ik aan dat onderdeel 4 (blauwe foto) van bovenaf wordt toegevoegd en zo ver mogelijk naar beneden wordt aangeschoven (afsluiten ivm stof?). Als dit klopt zou het 2e onderdeel 4 van onderaf op stang 26 moeten worden geschoven, maar daar is het gat te klein voor.
Mijn vragen
(1) Kloppen mijn aannames hierboven? Moet ik een bepaalde volgorde in de gaten houden?
(2) Hoe dek ik de onderkant van de bus waar de kogel in zit straks af voor stof?
(3) Ik neem aan dat ik wat vet gebruik tussen de kogel en de ringen 5. Welk vet is aan te raden?
Ik hoor graag commentaar!Statistieken: Geplaatst door kolvenbag — 24 maart 2022, 16:22
]]>