ik heb een oude Mercedes bus, Mercedes 319 met een om616 72 pk moter. De meter loopt prima. Heb de pomp ooit laten afstellen met een zo zuinig mogelijk gebruik. Nu ik wat onderhoud aan het doen ben zou ik de pomp wellicht een ietsie meer vermogen willen laten leveren. Schijnt een schroef/bout te zijn aan achterzijde pomp die je met steeds een kwartslag draaien zou moeten afstellen. Hoorde dat dat een beetje trial and error is. Kortom net zo lang draaien, ik geloof linksom totdat de muiter gaat roken en dan een kwartslag terug. Hoorde van erkend bedrijf dat ze dat gewoon doen door met een andere auto achter je te gaan rijden en dan kijken naar het rookgedrag. Is het echt zoo simpel? dan wil ik henzelf ook wel proberen. Idee is eerst de kleppen te stellen en wellicht de verstuivers te checken ook. De kleppen die zullen wel een iets bijgesteld dienen te worden. De verstuivers lijken me nog prima maar wie weet. Wie weet meer over dit onderwerp? is een om616 pomp die met een venturi werkt. Govert heeft me ooit heel goed geholpen, is actief op het forum ook. Fijne middag allen!Statistieken: Geplaatst door Rover — 24 maart 2023, 13:04
]]>