Zoals jullie wellicht gelezen hebben heeft de OM621 in mijn (onze) boot recent wat hoognodig onderhoud gehad. De injectoren bleken alle vier stuk (deden nog wel iets, maar niet goed) en die zijn gereviseerd. NIeuwe rotocaps en klepsteelrubbers. Verder de normale dingen, filters olie etc.
Echter, één van de diesel leidingen blijft lichtjes lekken aan de injector kant. De moer aan die kant zit ook scheef, en de bus die aan de andere kant aan het vaste deel zit, zit nu aan de moer (draait mee met de moer - rood omlijnd).
Defecte kant.jpg
Een voorganger heeft duidelijk met geweld 'gewerkt'.
De injector kant, waarvan de bus niet meer aan het tapse deel vast zit (sorry ik ken de officiele benamingen niet) is ook de kant die lekt. Met 400Nm natrekken lijkt me geen goed plan, dus hier moet denk ik een nieuwe leiding, of een nieuwe.... dinges , op.
De goede kant (rood omlijnde zit aan de andere kant dus vast aan de moer):
Goede kant.jpg
Heeft iemand tips of truuks? Of kan ik dit gewoon bij een diesel revisie bedrijf opgooien en 'help!' roepen en dan verwachten dat het goed komt?
Ik lees graag!
Wel handig overigens, zo een "diesel specifiek" hoekje voor mijn OM621
Alvast dank voor de reacties en de moeite.
Groet,
DavidStatistieken: Geplaatst door Stoepie2002 — 05 mei 2015, 15:38
]]>