IMG_3156.jpg
Wel nog een aantal maal de V-snaar nagespannen, blijft een zwakke constructie.
vsnaar te breed.jpgvsnaar en klemmetjes.jpg
Ook eindelijk de onderste koelwaterslang preventief vernieuwd. Dat had ik uit kostenoogpunt nog niet gedaan, maar ik heb toch geen zin om daardoor een keer langs de weg te stranden.
slangnieuw.jpg
Verder nog wat klusjes zoals de stoelbekleding weer vastzetten en de deuren van binnen schoonmaken en met gekookte lijnolie en verf te behandelen. Ook de ruitesproeier eens goed aangepakt, die verstopt steeds. Ditmaal de slangen vernieuwd en het voetpompje uitgebouwd en van binnen schoongemaakt, zat vuil in wat anders steeds weer in de slangen gedrukt wordt.
IMG_3887.jpg
IMG_3890.jpg
IMG_3889.jpg
De motor loopt koud niet meteen op alle cilinders aan en nagelt koud ook aardig. Ook hoor ik hem dan kloppen wat op vertraagde ontsteking of druppelen van de verstuivers duidt. Al met al reden om eens naar de verstuivers te kijken. Ik heb daartoe 4x nieuwe DNOSD1510 verstuivers gekocht. Ook meteen een pijpsleutel 27 om deze oude typen verstuivers uit de voorkamer te kunnen draaien.
pijpsleutel.jpg
duesen DNOSD1510.jpg
De vorige keer heb ik voor de 220D deze nozzles in laten bouwen en afstellen door de Bosch dienst. Dat gaat goed maar kostte 150 euro en ik vind het leuk om het zelf te doen. Ik heb dus toch maar zelf een testpomp gekocht. Vanmorgen heb ik uit een aantal oude verstuivers een setje van 4 samengesteld, schoongemaakt e afgeperst op 120 bar. Bij de meeste moest ik er een extra vulplaatje in zetten om op voldoende druk te komen. Gelukkig had ik gisteren wat extra plaatjes kunnen krijgen.
EB62BE19-1E97-4924-AC24-0E52CEF45184.JPG
IMG_4026.jpg
IMG_4028.jpg
IMG_4031.jpg
IMG_4045.jpg
Ik ben benieuwd wat het gaat brengen. Eerst wil ik nog de gloeispiralen uitbouwen en de gaten hiervan schoonmaken van koolresidue. Dit brengt misschien ook al verbetering. Bij het vervangen van de verstuivers zal ik dan ook meteen de compressie van de motor meten.
Groeten, MathStatistieken: Geplaatst door Weizengelb — 06 maart 2019, 20:04
]]>