hij heeft me gered van het kopen van een auto die een complete plaatwerkrestauratie nodig had.
Henk meldde zich vrijwillig aan, na een oproep in dit forum, om met mij een W123 280CE in de buurt bij hem te bekijken. Ik kom uit Leiden met het openbaar vervoer dus alles was goed gepland.Ik had er echt zin in en nam een enkeltje vast van plan met een nieuwe coupe terug te rijden.
Door Henk met een prachtig rode W123 afgehaald op het station.Henk was al eerder in de week wezen kijken en had gezien dat de zijbalken slordig gemaakt waren dus hij waarschuwde mij al. Er was ook nog iets met een niet kloppend nummer maar dat heb ik niet begrepen want toen waren we al bij de 280CE aangekomen.
Ik al redelijk blij eromheen aan het lopen toen ik het streng afkeurende gezicht van Henk zag, toen besloot ik eens heel kritisch te kijken en mijn opwinding om zo´n mooie wagen met m110 blok even aan de kant te zetten. Kortom de rose bril ging af.
Volgens Henk duidt een gelastte zijbalk op meer roest.Er zaten nog wat meer stukken plaat in de bodem gelast. De hele wagen straalde jaren slecht onderhoud en slechte reparaties uit.Flinke speling op het stuur, vacuumsysteem deed het niet, roest spatbordranden enz.
Niet gekocht en balen, Henk moest naar andere bezigheden.
Maar ik had nog een bezichtiging in de buurt gepland. Helaas was die auto er zo mogelijk nog slechter aan toe. De roestgaten zaten middenin het plaatwerk van de b-stijl, kun je je voorstellen hoe dat er vanbinnen uitziet.De bodem bevatte o.a. purschuim.
Bij het gasgeven hoorde je af en toe zo´n klonk! geluid, het differentieel? Versnelling schakelde te snel. enz.
Niks gekocht wel veel geleerd mede dankzij Henk Weijdema
Jullie horen vast nog van mij ,groet van Peter-PaulStatistieken: Geplaatst door peter-paul — 02 maart 2011, 14:01
]]>