Het betrof geen W123, maar een Unimog. De jongens hadden dat ding om met de trekkertrek mee te kunnen doen. Weliswaar de lichtste klasse want motorinhoud heb je nog steeds niet met een 2400cc.
Het blok aan zich liep werkelijk waar keurig. Er kwam mooi getokkel uit, geen rare bijgeluiden of wat dan ook. Wel liep ie onregelmatig, zoekerig, maar dat zal met de regelateur achter op de pomp nog wel wat van doen hebben. Blok was ook keurig droog, aan niks was te merken dat je met die praktijken het blokkie om zeep aan het helpen bent...
Uitlaatdempers zaten er niet op natuurlijk, maar wel hadden ze een dubbele rvs pijp achter de cabine geplaatst. Vanwege het ontbreken van de dempers komt het fluiten van de turbo er zodoende heel mooi doorheen. Het klonk werkelijk heel erg goed.
Waar de turbo onderuit is gekomen wist men niet te zeggen, ze hadden hem 2 jaar geleden zo gekocht. Het uitlaatspruitstuk leek mij zelf gemaakt. Wat geknutsel en gelas met staalplaat en buis, maar ook gewoon netjes gemaakt.
Ik heb er ook mee gereden, maar of het ook een vermogenstoename heeft opgeleverd kan ik niet beoordelen. Evenals het verbruik niet. Het voertuig staat te koop, als iemand belangstelling heeft moet ie maar even een pm sturen. Ik vond het gewoon een leuke ervaring.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 26 aug 2011, 07:15
]]>