Als je een klein beetje handig bent dan kun je het mechanische gedeelte goed zelf doen, remmen/blokjes/schijven, leidingen, veren, dempers, verstuivers, olie, filters zelfs een steekas en kardan is goed te doen. Dit zijn in regel dingen die op een zaterdag stuk voor stuk kan doen bij wijze van spreken. Laswerk is een ander verhaal, daarvoor moet vaak de auto gedeeltelijk uitelkaar, voorbewerkt worden etc, dat ga je niet redden in een dag of wordt erg krap, lastig als het je dagelijkse auto is.
Dus als ik zou moeten kiezen tussen een mechanish 100% in orde of plaatwerk 100%, ga ik voor het laatste.
Een grote geruststelling voor jezelf is dat je ergens fijn terecht zou kunnen op een brug, huren of bij een club aansluiten, dat is goud waard. Buiten op de stoep kan veel, maar het zal die dag maar regenen!? Sta je daar.
Ikzelf hanteer drie categorien: onder en rond de 1500euro, restauratieproject/loop of sloop - rond de 2500-3500euro auto met iets of redelijk wat cosmetisch/mechanisch achterstallig onderhoud maar zeker rijdbaar. 7000-10000euro harde plasser. maar dat is mijn mening.
Voor 3500euro kun je ook een ander moderner merk auto kopen, maar het blijft OOK een "oude"' auto met onderhoud. Voor dat geld kun je maar beter in stijl rondrijden toch?!
Ikzelf heb geen spijt van mijn aanschaf 200D uit 83 voor 2400e met 477656km, (1 op 14.5-15.5), rij jaarlijks 22000km. Het sleutelen aan een W123 is ECHT leuk! Het geeft zoveel voldoening om het zelf te doen.
Groetjes,
IngemarStatistieken: Geplaatst door Ingemar — 19 maart 2012, 22:06
]]>