De paar punten waarom ik de auto niet meteen heb meegenomen zijn:
- De auto liep maar met 350/400 toeren stationair. Dat lijkt mij erg weinig.
- Onder alle 4 de 'voetendekens' was het nat. Niet zeik, maar wel echt nat.
- De bestuurdersgordel was nat (uitgerold uit de deurstijl).
- Bij 50km per uur voelde ik in de lengterichting een bonkje in de auto. Een wiellager? Het stuur maakte ook kleine slagjes met het ritme
- Dashboardkastje kan niet dicht ivm gebroken slotje (geen showstopper) .
- Banden waren verdroogd/drogig.
- Bestuurdersstoel prikte er wat veren in mn rug (slappe rugleuning)
- Bij de rechterachterdeur onder de auto zag ik een grofweg 30cm lange 'barst' in de zwarte "coating" waarmee de onderkant is dichtgekit. Dit was opengedrukt door roestvorming.
- De rechterachterdeur ging slecht open dicht (Droog scharnier?)
- Geen bekleding meer in de kofferbak (geen showstopper).
- De man zegt dat het verbruik zo 1 op 7 á 1 op 8 is. Dit vind ik best hoog (zie eerder deze discussie).
- Onderaan het differentieel (midden achteras - dat is toch het diff?) zag ik wat olie.. niet zeiknat maar niet schoon/droog.
- gaspedaal greep heel aan. Deze moest ik echt ver indrukken voor er wat gebeurde. Heeft dit te maken met het lage toerental? Of is dit normaal?
Verder was alles in orde, maar teveel twijfel om meteen mee te namen, met name door de trilling + het vocht in de bodem.
Is hier nog wat zinnigs over te zeggen? Ik vind de auto verder prachtig en zou er graag mee rijden. Mn vriendin vindt het verbruik te hoog (en dat snap ik).
Wie het weet mag het zeggen.
MbStatistieken: Geplaatst door Blommetje — 06 apr 2013, 16:27
]]>