De politiek in NL heeft de aankoop van zeer zuinige recente dieselwagentjes jarenlang gestimuleerd.
Deze waren immers een tijdje belasting vrij... In de grote steden rijden er veel rond..
Echter deze 'zeer zuinige' wagentjes, doen het in real life een stuk slechter dan in het laboratorium
en dan niet alleen met het diesel-verbruik maar ook qua emissies en dan met name de Nox, stikstofoxiden.
Ze rijden vaak met koude motor rond in de stad en alle techniek werkt dan nog niet.
En juist de stikstofoxides zijn het stokpaardje van de EU, waar de grote steden problemen hebben
om aan de eisen te voldoen. oude dieselauto's stoten relatief wat minder Nox uit, het stijgt juist door geavanceerdere nabehandeling/ katalysatoren/ filters etc. Benzines hebben dat probleem niet, wel is ook daar het verbruik natuurlijk flink opgepoetst door fabrikanten door bandjes op 6 bar en afplakken alle deuren en kieren en
testen met wind mee en 1 ohm weerstand etc
nox.jpgStatistieken: Geplaatst door Gast — 29 nov 2013, 23:21
]]>