Een getekende verkoopsovereenkomst, met namen van verkoper, koper, beschrijving wagen + chassisnummer en nederlands kenteken er op vermeld.
Een uitvoerverklaring, Deze moet de verkoper vragen aan de RDW als hij zijn kenteken inlevert.
De 3delen van het nederlandse kenteken afgestempeld door de RDW voor uitvoer.
Met deze documenten ga je naar een douane kantoor voor de invoer van je wagen. Je krijgt hier een roos formulier van de Douane kosten 10Centiemen. benodigde tijd aan de balie 5min.
Met het roze formulier samen met de wagen naar de keuring vraag voor een oldtimerkeuring, ga niet langs start maar naar de rij van herkeuring.
Een keuring als oldtimer houdt in:
Controle van de lichten… ze moeten branden, naar waar ze schijnen speelt blijkbaar geen rol.
Controle van de documenten en chassis nr.
Controle van de remmen.
Controle van de sleepinrichting, blijkbaar staat een oldtimer regelmatig in panne en moet hij weggesleept kunnen worden. (Misschien niet helemaal onterecht).
De aanwezigheid van een gevarendriehoek en brandblusser, zeeeer belangrijk.
Een visuele controle van de onderkant.
Je kan met platen van een ander auto gaan op voorwaarde dat deze op dezelfde naam staan als die waar de oldtimer op moeten komen, dus niet met die van ma of pa. vergeet niet het verzekeringsattest.
Anders moet je garage platen huren.
Als je wagen goedgekeurt is wordt het rose formulier afgestempeld.
Vraag een verzekering aan, je makelaar zal dit vermelden op het rose formulier.
Ga met dit roze formulier naar de DIV en vraag een O-plaat aan drie dagen later steekt deze in de bus en kan je rijden.
Klaar dat is het. Althans bij mij enkele maanden geleden. als het een beetje meezit kan je na een week rijden.Statistieken: Geplaatst door Tony MB — 02 jan 2014, 19:16
]]>