Zie je op de stijl waar de deurscharnieren zitten een rubber balgje zitten, tussen stijl en deur, dan gaan daar de gele slangen voor de deurvergrendeling doorheen, en eventueel de draden voor de el. Ramen, als je die hebt.
Snelheidesmeter, kachelpaneel en schakelaars horen verlicht te zijn, middels de linker draaiknop op het klokkenpaneel kun je de verlichting dimmen, deze dimmer is vaak defect, of alleen gecorrodeerd, een aantal keer draaien kan de lampen weer doen branden. Een defecte dimmer kun je doorverbinden, dan branden de lichten voluit, of vervangen, dan blijft het origineel.
De km teller/ dagteller kan defect zijn, vaak is dat een los tandwiel op de as van de snelheidsmeter. Hiervoor moeten de klokken uitgebouwd worden en de snelheidsmeter uit de meterunit gehaald worden om di te kunnen waarnemen en repareren.
Interieurlamp gaat middels deurschakelaars, deze kunnen gecorrodeerd zijn, maar kijk ook naar de zekeringen, of beter, vervang deze allemaal en schuur de lipjes licht op in de zekeringkast, deze zit onder de motorkap aan de kant van de bestuurder naast de rembekrachtiger. Gebruik zekeringen van het juiste amperage.
De oliedrukmeter hoort op 0 te staan als de motor uit is.
Zodra de koude motor loopt, zal hij op 3 bar staan, de maximale aanwijzing.
Wordt de motor warmer, dan zal hij bij stationair toerental ca 1 tot 2 bar aangeven, afhankelijk van temperatuur, dikte van de gebruikte olie en de conditie van de motor(lagers). 0,5 bar is bij warme motor en stationair draaien nog toelaatbaar, maar is wel de ondergrens. Dit is volgens de handboeken van Mercedes, persoonlijk vind ik dat te laag.
Bij 3000 toeren en warme motor hoort de druk minimaal 3 bar te zijn.
Een vuil oliefilter zorgt voor een lagere druk, vervang het filter op tijd, liever eerder als later, het filter is wat klein bemeten. Te vaak vervangen kan niet, te laat vervangen wel.Statistieken: Geplaatst door RD500sec — 28 maart 2019, 02:26
]]>