Als het nu de Mercedes dealer zou zijn dan mag je verwachten dat ze precies weten hoe ze zo'n kogel moeten vervangen, en als dit niet luktt omdat de oude kogel in de loop van 30 jaar te vast is komen te zitten dan zal de reparatie duurder uitvallen omdat ze bv een hele nieuwe arm moeten monteren. Dit kan gebeuren bij een auto van 30 jaar.
Jouw andere garage heeft het geprobeerd maar het is helaas niet gelukt. Ikzelf zou in dit geval vinden dat ze dat niet helemaal is aan te rekenen. Ware het wel gelukt dan was je waarschijnlijk ook een stuk goedkoper uitgeweest dan bij de mB dealer. Dat risico loop je dan zelf toch wel voor een gedeelte.
Wel zouden ze bv. die andere arm van de sloop dan voor je kunnen monteren (die helaas ook oud is en wellicht al gedeeltelijk versleten).
Door meteen met rechtszaken aan te komen maak je deze zaken voor iedereen moeilijker en kun je dadelijk helemaal nergens meer terecht met oudere auto's omdat iedereen zich overal voor moet indekken. dat is helaas op veel plaatsen al zo.
Het is natuurlijk wel balen, niet elke reparatie is eenvoudig te verhelpen en er kan altijd iets misgaan. Afhankelijk van in hoeverre de garage aansprakelijk moet zijn voor het slagen van de reparatie zal je daar voor moeten betalen. Een geslaagde reparatie kost bv. 50 euro, maar als de garage bv voor elke 3x zo'n reparatie 1x een arm moet vervangen voor 210 euro + 100 euro extra werk, dan zal elke raparatie voortaan 103 euro duurder moeten worden en dus 153 euro kosten ipv 50 euro.
Ik ben niet juridisch onderlegd maar ik heb er wel een hekel aan dat tegenwoordig alles zo juridisch ingedekt moet worden waardoor alles nodeloos ingewikkeld wordt.
Zo dat is mijn ei daarover;)
MathieuStatistieken: Geplaatst door Weizengelb — 02 feb 2007, 12:07
]]>