Ik volg nou deze discussie al een tijdje, en vind eigenlijk dat een ieder wel logisch zou kunnen denken.
Het gross van de wagens is 25 jaar of ouder, of het nu een 230, 280 of een 300 diesel is, maakt allemaal niet uit.
Ze zijn gebouwd en geconstrueerd in een tijdperk dat er van synthetische olie nog geen sprake was.
Er ging minerale olie in, en daar zijn dan ook de afdichtingen, keerringen etc. op samengesteld.
Als je nu half of vol synthetische olie erin doet, kan dit dus gevolgen hebben voor de genoemde afdichtingen.
MIjn advies is dan ook, gebruik alleen minerale olie, zonder de chemische toevoegingen die je afdichtingen kunnen aantasten!!!!!
In mijn werkplaats gebruik ik alleen minerale olie 15W 40, en andere olie komt er niet in.
Hoop dat een ieder hier wat aan heeft, wat men er zelf indoet is natuurlijk ieder zijn eigen zaak, maar als oldtimer liefhebber, zou je toch alles toch zo origineel mogelijk willen houden, dus ook de olie.
Met vriendelijke groeten, Harrie Puite.Statistieken: Geplaatst door Gast — 26 feb 2006, 16:06
]]>