Eigenlijk niet eens zo heel veel. De bouten van de dynamo zaten wel flink vast. En omdat de dynamo bij mij onder de compressor van de airco zit kun je er niet zo heel makkelijk bij. De schroeven die de dynamo bij elkaar houden kreeg ik zonder slagschroevendraaier los. Niet eens met WD40 of i.d aaan de gang. Wat ik wel lastig vond, was om het ene kabeltje onder aan klem 12 van de zekeringenkast te monteren. Je moet de kast losschroeven en omdraaien. Dat gaat natuurlijk niet. Je kunt 'm er hoogstens half uittrekken, en met 'n korte schroevendraaier het draadje erbij zetten. De ombouwer had netjes een rond aanlsuitklemmetje gemonteerd, dus dat gaat goed. Verder de V-snaar van de dynamo weer goed spannen. Eerst kwam de toerenteller niet boven de 1000 toeren. Maar toen hoorde ik ook de motor niet meer door het gieren van de dynamo-snaar. Na wat na-spannen was dat ook verholpen!!!
@Govert
Even ter calibratie:
Klopt het zo ongeveer. Heb je deze getallen ook??
80 km/h 2600 tpm
100 km/h 3250 tpm
<br><br>Post edited by: Mr.W123, at: 2007/09/01 11:24Statistieken: Geplaatst door Mr.W123 — 01 sep 2007, 09:53
]]>