Nou, als je nog eens wat wil schrijven, ga je gang!
Ik rijd de laatste tijd zelf weer in de coupe, ik moet zeggen dat het werkelijk heel anders rijdt dan de station diesel. De coupe rijdt werkelijk als een grote limousine, de automaat schakelt boterzacht en in de prachtcoupe ga je automatisch met je neus in de lucht rijden Ik moet zeggen dat het wel een heel verschil is met het diesel werkpaard, de vering is veel comfortabeler en de Pullmann zetels zitten als gegoten.
De blik op het notenhout en het beige interieur, icm met de elektrische ruiten en het elektrische schuifdak geven toch een hele andere ambiance. Ik denk toch dat ik de coupe er bij blijf houden, ze is bij deze gedoopt tot de zondags Benz, of in elk geval voor mooie zomerse ritten.
Zo reden we afgelopen weekend een stuk van de prachtige waterland route, die ik leerde kennen dankzij de afgelopen tourrit van Arno. Met de blikkentrekkende coupe langs de oevers van de vecht glijden, alle ramen open waardoor de wind en de geluiden door de auto heenwaait, samen met het dak open is het praktisch een cabriolet.
Toch mis ik de Saharagelber wel, want de spinnende diesel heeft toch weer andere charmes, dat roept onverwoestbaarheid op en je voelt de oerdegelijke stevigheid van de W123. Ze is nu voor de APK, daarna moet er cosmetisch aan gewerkt worden..
Zat je in deze E-klasse dan?
Ja, tegenwoordig worden de elektronische snufjes meer een pesterij dan een genot. Wat dat betreft zou het beste een goede zet zijn de W123 weer te produceren, echter zal deze natuurlijk niet meer aan de huidige milieu eisen kunne voldoen..
W123 groet,
JurgenStatistieken: Geplaatst door Jurgen — 15 aug 2007, 01:30
]]>