In heel bovenstaand verhaal kom ik GEEN aanval tegen op de RDW mensen, integendeel Roger duwt ze zelfs nog een veer in de reet. We delen enkel onze ervaringen. Persoonlijk heb ik nooit problemen bij de RDW (Station Den Bosch, Roger), integendeel, het loopt altijd uit op leuke gesprekken met die lui, we zijn allemaal auto liefhebbers, dus ik vind dat je er wat te zwaar aan tilt, maar het enthousiasme zal ook wel te maken hebben met wat voor voertuig je de hal inrijdt.
Los van bovenstaand:
We worden door de regering gedwongen door deze instantie onze voertuigen te laten beoordelen en te registreren. Wij als consument mogen van een dergelijke instantie verwachten dat die instantie waar we naar toe gestuurd worden degene met de juiste kennis is.
Bij de RDW hoeft niets uitgevonden te worden, er hoeft niets bedacht te worden. Alles ligt vast in documentatie. Het enige wat de RDW moet doen is te controleren volgens voorgeschreven methodieken die ook niet meer bedacht hoeven te worden of een voertuig MINIMAAL aan de bepaalde waarden voldoet. Natuurlijk snap ik dat er zo verschrikkelijk veel regelementen, interpretaties, uitzonderingen op regels, typen voertuigen etc. bestaan. Maar zij zijn daar als professional de hele week mee bezig.
En wat ik dan jammer vind, die kerel met die 280E krijgt wel extra kosten voor wegen e.d. die hij domweg MOET betalen, immers anders geen kenteken, kosten die hij redelijkerwijs niet had hoeven maken.
Het is net als op het gemeentehuis:
Je gaat informatie halen voor een bouwvergunning o.i.d. Je verwacht dat je dan informatie kunt krijgen. Mooi niet.
Stuur je plannen maar op, dan beoordelen we het wel in de commissievergadering en hoor je wel of het akkoord is.....of niet.
Verder:
Jongens, allemaal leuke reacties waarvoor dank.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 11 jan 2008, 14:28
]]>