Als een expert een auto bij een hersteller komt beoordelen, vergelijkt de expert zijn calculatie met die van de schadehersteller. Op dat moment gaan zij met elkaar in onderhandeling (ouderwets handjeklap, zeker als de expert vaak bij die hersteller op de koffie komt) over de juiste kostprijs van een schadereparatie.
Belangrijk is ook dat die expert geen schade vindt die hij op een al bestaande schade kan gooien, want zo creatief zijn ze wel.
Voor de expert van de tegenpartij moet je dus de kosten zo hoog mogelijk houden en van de verzekeraar zien te beuren. Daarna ga je met je schadehersteller kijken hoe je het zo goedkoop mogelijk (tot je eigen kwalitaitsgrens en/of principe, misschien wil je niets weten van imitatie ofzo) kunt maken en laat hem wat meedelen in het financieel voordeel wat daaruit ontstaat, of laat heel je auto eens overspuiten.
Voor jouw is het belangrijk dat de dagwaarde van je auto niet in schadekostenw ordt overschreven.
Doorgaans verzeker ik mijn auto's WA-extra. Mijn verzekeringsagent vraagt dan altijd aan mij wat de dagwaarde van de auto ongeveer is. Mogelijk dat jouw agent dat zo weet te vertellen. Die dagwaarde wordt in het dossier opgenomen. Ik denk dat de dagwaarde van jouw 230TE best op 6500 euro geschat mag worden. Let wel, dit is puur een inschatting op basis van wat foto's en de huidige marktprijzen voor zo'n auto. Vraag eens aan je agent hoe zij de dagwaarde hebben staan van zo'n auto.
Ondanks dat je forse schade hebt, denk ik niet dat je zo maar total-los bent.
Overigens heb ik met open mond je foto's gezien en je verhaal gelezen. sjonge jonge, dat had heel anders af kunnen lopen.
Succes!!Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 12 maart 2008, 08:40
]]>