Wel vind ik de W126 met V8 motoren eigenlijk weer wat te kwetsbaar worden. Die V8 is net een koekkoeksklok zo complex en gevoelig.
De 280 met de m110 motor is daarentegen onverwoestbaar te noemen.
Let op op gerammel op de (met name) voorste draagarmen, die rubbers willen er nogal eens uit lopen.
Qua roest goed onder de deuren kijken, achter de kunststof kappen die over de hele lengte aan de zijkanten nogal wat rottigheid kunnen verbergen.
Kijk goed naar de achterruit, de hoedenplank moet daar niet aangetast zijn. Je ziet daar vaak lekke rubbers en dan verkleurd de hoedenplank. Doe ook de kofferbak open en voel dan aan het metaal onder de achterruit, dus van binnenuit de kofferbak is daar vaak rottigheid te vinden.
Trek ook de vloermatten opzij, bekijk het schuifdak goed op lekkages die vaak door vlekken in de hemelbekleding te herkennen zijn.
De W126 heeft ook scharnierbakken voor de motorklep scharnieren, vaak rot.
Kijk ook goed onder de parafan, onder de motorkap zit voor de accubak een metalen plaat over de hele breedte met een rubbber er op, vaak is die rand onder de rubber helemaal weggerot.
Niet bang worden, carrosserie werk aan een W126 is bijna hetzelfde als een W123.
succes en laat je keus weten.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 04 okt 2008, 23:04
]]>