De laatste 300D automaat heb ik in Noorwegen gehaald, Vanaf Denemarken non-stop naar huis knallen. 130 op de teller is geen probleem, vol in de veren van de bagage. Geen krimp.
M'n normale rijstijl hangt met een W123 ook tussen de 100 en 120, is geen probleem. Het geluid wen je aan. Rij je even 10km harder, denk je wat ligt dat ding te loeien, even later hoor je het niet meer.
Ik heb ook eens gelezen in een of ander Mercedes document: kruissnelheid = topsnelheid.
M'n 300GD heeft de om617, dezelfde motor dus als de 300 uit de W123. Die G weegt 2100kg, heeft een 5-bak. Op de teller loopt dat ding 150 en stuurt keurig strak. Alleen kom je in een soort typhoon qua herrie. Die G heb ik in Wenen opgehaald en naar huis geblazen met 140 per uur. Olieverbruik is nihil. Met dat ding rijd je 100 het meest ontspannen, ook met (zware tot zeer zware) aanhangers geeft hij geen krimp. Een stoplichtsprinter zal het nooit worden, maar hij knauwt zich er gewoon doorheen.
Vorige week een aanhanger met 6 kuub azobe hout bij iemand opgehaald. In eerste instantie kwam ik bij die man de dam niet meer af. Moest daar de dijk op. Pas bij de 3e aanloop lukte het, en dan zo anticiperen dat je onderweg nergens hoeft te stoppen...
Ik ben zelf helemaal weg van de om617, is gewoon mijn tekortkoming denk ik. De 200 en 240 zijn er niet minder om hoor, maar de 5 cilinder heeft iets.
Sowieso tokkelen ze allemaal heel typerend, daar blijf je van genieten. Benzine is ook mooi, maar ik hoor liever die tokkel er in komen als je voor een stoplicht stil komt te staan. Je drijft uit, de motor loopt terug, is een klein moment stil en dan begint de tokkel.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 04 feb 2009, 18:52
]]>