Sommigen hebben dat wel en starten met de restauratie, sommigen verkopen hem weer. Dan geldt voor de nieuwe eigenaar weer het bovenstaande riedeltje.
Elke W123 die weggaat (sloop of export) is zonde, maar je kan er niet aan ontkomen, sloop is nodig om te zorgen dat mensen met betere W123's kunnen blijven rijden (anders kan je inderdaad alles bij de MB dealer kopen) Export gebeurt helaas nog steeds, ze schaffen ze hier aan en rijden in hun vakantie naar Marokko en vliegen weer terug.
De grootste ramp vond in de 80-er en 90-er jaren al plaats: Duizenden W123's verdwenen naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten, de benzines naar Libanon en de diesels naar andere delen van Afrika, zoals Marokko en Algerije. Daar karren ze nog steeds rond alleen vraag niet hoe, je hoeft ze in elk geval niet meer terug
Daar is het geen liefhebberij maar noodzaak, wat moet je met die elektronicamonsters, met in je linkerhand een steeksleutel en je rechterhand een ringsleutel?
Jammer dus, maar begrijpelijk: Goede auto's die onverwoestbaar zijn en zelf te repareren.
Eigen belang is er voor mij niet, het is leuk als mijn TD's meer waard zouden worden, maar hoe minder W123's, hoe minder moois op de weg, en dus hoe minder lotgenoten.
Dus er geldt volgens mij: Hoe meer ze in waarde stijgen hoe meer er hier zullen blijven, en hoe eerder het dus interessant is om ze op te knappen.
Dat geeft weer mooiere exemplaren. Dus, handen uit de mouwen!
Andere oplossing (oa de mijne) is : gewoon nooit je 300TD verkopen.
Jurgen <br><br>Post edited by: jurgen, at: 2005/12/01 23:03Statistieken: Geplaatst door Jurgen — 02 dec 2005, 00:01
]]>