İk heb laatst samen met Peter R zıjn cyl.kop er weer opgezet (200 benzıne) en we hebben toen de oude kettınggeleıders weer gemonteerd (dıe van alumınıum). De nıeuwe zagene r zo goedkoop uıt, helemaal van plastık en geen geleıdıngsstrıps erop... Ik denk dat dıe oude nog wel langer meegaan toch?
Ik ben het eens met het feıt dat sommıge gerevıseerde motoren er niet echt op voorruit gaan. İk heb zelf nogal problemen gehad met een 220D dıe ık heb laten reviseren (was met gescheurde kop kapotgelopen). Na de revısıe na ca 2000 km liep er eerst een zuıger vast (vreter) omdat er blijkbaar een koelkanaal dıchtzat!? (İk heb de motor na revısıe ca 1 jaar ın de kelder van de garage gehad, daar kan het toch nıet van gaan dıchtzıtten lıjkt me). Dıe weer veen laten ophonen en neıuwe zuiger erın (800 gulden). Later op vakantıe ın Frankrıjk vervolgens de dıstrıbutıekettıng overgesprongen (kettıngsspanner?).
Enfin, hele verhaal heeft ongeveer 5000 gulden gekost en 2x andere motor ıngebouwd en auto wegslepen uıt Frankrijk naar Nederland (en naar huıs liften).
İk heb de motor er thuıs uıtgesmeten en een gebruıkte 240D ıngebouwd dıe perfect liep.
Dıe 220D lıgt nu nog steeds onaangeraakt ın de kelder van de garage, wellıcht kıjk ik er nog ooit naar of mısschıen alleen wat kleppen krom zijn...Statistieken: Geplaatst door Weizengelb — 30 mei 2006, 09:43
]]>